Πιστώσεις έχει ανάγκη η Εύβοια, για κατασκευή έργων….

Επιστολή προς τον Υπουργό, Μιχ.Χρυσοχοϊδη στέλνει ο αντιπεριφερειάρχης Εύβοιας, Θανάσης Μπουραντάς στην οποία περιγράφει τα προβλήματα της περιφερειακής ενότητας Εύβοιας, ζητώντας πιστώσεις για την κατασκευή συγκεκριμένων έργων και δημιουργία ειδικού προγράμματος για την Περιφέρεια, ώστε να καλύψει τις ανάγκες σε υποδομές που παράλογα στερήθηκε από την πλασματική αύξηση του Α.Ε.Π που δημιούργησαν οι βιομηχανίες στην περιοχή Εύβοιας-Βοιωτίας.

Ακολουθεί η επιστολή:

 

Προβλήματα Ν. Εύβοιας

Κύριε Υπουργέ,
Στη συνάντησή σας με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης στην Περιφέρεια Στερεάς, ενημερώσατε για τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις της Κυβέρνησης στον τομέα ευθύνη σας.
Χωρίς αμφιβολία γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια η οποία πιστεύουμε ότι θα αποδώσει καρπούς.
Από την πλευρά μας θα κάνουμε ότι είναι δυνατό για να πετύχει, αφού αυτό είναι προς το συμφέρον του τόπου, της οικονομίας και των πολιτών.
Η εξωστρέφεια είναι αναμφίβολα φιλόδοξος και ελπιδοφόρος στόχος για την πορεία της Ελληνικής οικονομίας.
Πρέπει όμως να δούμε και την εσωτερική αγορά, γιατί είναι γνωστό ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν προτιμούν τα Ελληνικά προϊόντα και καταναλώνουν εισαγόμενα, αφού είναι φθηνότερα και σε πολλές περιπτώσεις ποιοτικά καλύτερα.
Όπως γνωρίζετε καλύτερα από εμάς το πρόβλημα της έλλειψης ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας είναι ένας από τους βασικότερους λόγους που οδήγησαν την οικονομία στη σημερινή κατάσταση, από την οποία αγωνιζόμαστε να απαλλαγούμε.
Ελπίζουμε, η προσπάθεια που γίνεται, να οδηγεί σε ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες και τότε η επιτυχία πιστεύουμε ότι είναι εξασφαλισμένη.
Είναι αλήθεια κ. Υπουργέ ότι στο κλείσιμο της συζήτησης με τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης μας απογοητεύσατε λέγοντας περίπου, ότι τις υποδομές πρέπει να τις ξεχάσουμε και δεν πρέπει πλέον να ασχολούμαστε με αυτά τα θέματα.
Αυτό κ. Υπουργέ είναι σωστό, αλλά μόνο για τις περιοχές στις οποίες έχουν διατεθεί τεράστια ποσά για υποδομές οδοποιίας και όχι μόνο.
Όμως υπάρχουν ακόμα περιοχές της Χώρας, στις οποίες δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτε για τις υποδομές αρμοδιότητας των Υπουργείων (κυρίως τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, σήμερα ΥΠΟΜΕΔΙ) και της Κρατικής Περιφέρειας.
Ο Νομός της Εύβοιας κ. Υπουργέ έχει ως βασικό οδικό δίκτυο έναν άξονα, δηλαδή το διαμήκη, που εκτείνεται σε όλο το Νομό, από την Αιδηψό μέχρι την Κάρυστο και την Κύμη.
Το τμήμα μέχρι το Αλιβέρι (Λέπουρα) είναι Εθνικό οδικό δίκτυο και η αρμοδιότητα μέχρι 30/6/2011, ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών και στην Κρατική Περιφέρεια.
Επομένως το επίμονο ερώτημά σας, γιατί δεν κατασκευάστηκε τόσα χρόνια το οδικό δίκτυο της Εύβοιας, που ενδεχομένως να υπονοούσε και ευθύνες προς λάθος κατευθύνσεις, ίσως και προς εμάς, πρέπει κυρίως να απαντηθεί από εσάς, ως εκπρόσωπο της Κυβέρνησης.
Επειδή κ. Υπουργέ δεν έχετε την ενημέρωση που πρέπει, αν και σας έχουμε αποστείλει σχετικό έγγραφο, σας ενημερώνουμε για το πώς ακριβώς έχουν τα πράγματα, για το θέμα του βασικού οδικού δικτύου και θα κατανοήσετε την επιμονή, στο θέμα, των εκπροσώπων της Εύβοιας.
Ο διαμήκης άξονας που προαναφέρθηκε είναι από τους πλέον επικίνδυνους της χώρας και βρίσκεται όπως ήταν στην ίδια περίπου κατάσταση πριν τον πόλεμο.
Τα σοβαρά ατυχήματα και οι ανθρώπινες απώλειες, διατηρούν την Εύβοια στις πρώτες θέσεις, για περίοδο μεγαλύτερη των 15 χρόνων.
Ο άξονας αυτός αποτελεί το πρόβλημα και το λόγο που διατηρείται μόνιμα η απομόνωση της Βόρειας και της Νότιας Εύβοιας από το Κέντρο του Νομού.
Η Εύβοια δεν θα είχε κανένα πρόβλημα για την ανάπτυξή της, αν είχε ένα σύγχρονο και ασφαλές βασικό οδικό δίκτυο. Είναι δίπλα στο λεκανοπέδιο, από το οποίο δέχεται σημαντικές θετικές επιπτώσεις, που όμως δεν μπορεί να τις αξιοποιήσει.
Για αυτό το οδικό δίκτυο έχουν δεσμευτεί (3) τρείς Πρωθυπουργοί. Ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Κώστας Σημίτης και ο Κώστας Καραμανλής.
Από τον σημερινό Πρωθυπουργό, ζητήσαμε με σημείωμά μας, να μην επαναλάβει τη δέσμευση, γιατί μας προσβάλει ο επαναλαμβανόμενος εμπαιγμός εκ μέρους των Πρωθυπουργών της Χώρας.
Ζητήσαμε να προωθήσει το πρόβλημα χωρίς εξαγγελίες και μεγάλα λόγια.
Διαπιστώσαμε αυτά τα χρόνια, ότι προεκλογικά λέγονται πολλά, ιδιαίτερα στην επαρχία και αυτοί που κερδίζουν τις εκλογές, δεν ασχολούνται με τις δεσμεύσεις, ούτε οι ίδιοι ούτε οι συνεργάτες τους. Εκτός αν τύχει σε κάποια περιοχή να οριστεί ντόπιος Υπουργός και τότε τηρούνται οι δεσμεύσεις και με το παραπάνω.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν γινόταν το αυτονόητο. Να ενταχθούν οι μελέτες και να στηριχθούν οικονομικά για να ολοκληρωθούν.
Αναγκαστήκαμε, το 2005, να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις για τους εξής στόχους:
1) για το Εθνικό οδικό δίκτυο, όπως προαναφέρθηκε.
2) για την υπερδιπλάσια τιμή διοδίων που πληρώναμε στο τμήμα Αθήνα (Μεταμόρφωση) – Σχηματάρι, από το 1992, όταν εγκαταστάθηκε ο δεύτερος σταθμός διοδίων στο Μπογιάτι, μέχρι το 2009, όταν τελικά πείστηκε η προηγούμενη κυβέρνηση να σταματήσει την αφαίμαξή μας στα διόδια Σχηματαρίου.
Αυτά τα 17 χρόνια υπολογίζεται ότι πληρώθηκαν χωρίς να οφείλονται περί τα 200εκ.€.
3) Το τρίτο και ιδιαίτερα σοβαρό θέμα, ήταν και είναι η παραχώρηση του τμήματος Σχηματάρι – Χαλκίδα στον ανάδοχο της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ, στην Δυτική Ελλάδα.
Δηλαδή οι συμπατριώτες μας που χάνουν τη ζωή τους ή μένουν ανάπηροι, σε αυτό το απαράδεκτο και φονικό οδικό δίκτυο, υποχρεώνονται να πληρώνουν για 30 χρόνια τον κατασκευαστή της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ.
Το Σχηματάρι – Χαλκίδα, δεν είναι ΠΑΘΕ. Είναι εσωτερικό τμήμα του Νομού. Δεν νομίζουμε να συμβαίνει σε άλλη περιοχή της χώρας, κάτι τέτοιο.
Οι κινητοποιήσεις των φορέων της Εύβοιας ήταν αναπόφευκτες και έγιναν στη Χαλκίδα, στα διόδια Σχηματαρίου και στο ΥΠΕΧΩΔΕ.
Τα αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων ήταν να ενταχθούν στο Γ΄ ΚΠΣ οι μελέτες του βόρειου άξονα, από τη Χαλκίδα μέχρι το Πευκί και η ενίσχυση των μελετών των παρακάμψεων στο νότιο άξονα (συνολικά 10,5 εκ. €).
Τμήματα μελετών έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ενώ η παράκαμψη Χαλκίδας θα είναι έτοιμη το πρώτο εξάμηνο αυτού του έτους.
Παράλληλα καταργήθηκαν τα διόδια Σχηματαρίου, το 2009, ενώ δεν έχουν εγκατασταθεί σταθμοί διοδίων στο Σχηματάρι – Χαλκίδα. Να σημειωθεί ότι έχουμε δηλώσει προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν αποδεκτά, διόδια στο Τμήμα 11 χιλιομ. (Σχηματάρι-Χαλκίδα).
Τέλος, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Προσπελασιμότητα» του ΥΠΕΧΩΔΕ η παράκαμψη Χαλκίδας, ως συνδετήριος δρόμος με τον ΠΑΘΕ.
Όμως, αν δεν διατεθούν από εσάς οι αναγκαίες πιστώσεις για την κατασκευή της, δεν πρόκειται ποτέ να κατασκευαστεί η παράκαμψη Χαλκίδας. Είναι γνωστό σε εμάς ότι οι δύο τελευταίες κυβερνήσεις (Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ) προώθησαν τις προτεραιότητες που είχαν, γι’ αυτό η λύση που απομένει σε εμάς είναι να «ξεχάσουμε» τις υποδομές όπως μας προτρέψατε.
Άλλωστε σε εμάς έχει ανατεθεί ο ρόλος να ξεπληρώσουμε τα έργα που έχουν ανατεθεί σε άλλες περιοχές της χώρας.
Κύριε υπουργέ, παρά την άδικη και απαράδεκτη μεταχείριση εξακολουθούμε να θεωρούμε την περιοχή μας ως τμήμα του Ελληνικού χώρου και δεν αρκούμαστε στα λόγια συμπάθειας πολλών κυβερνητικών στελεχών για την Εύβοια, όπως για το δίκιο που έχουμε κ.α.
Διεκδικούμε:
–  Τη διάθεση των απαραίτητων πιστώσεων από το ΕΣΠΑ για την κατασκευή της παράκαμψης Χαλκίδας, αφού άλλες εναλλακτικές δυνατότητες δεν υπάρχουν.
– Την αντιμετώπιση της μεγάλης αδικίας που έχει γίνει στην Περιφέρεια Στερεάς, με το πλασματικό Α.Ε.Π. που παράγεται στη Βοιωτία και στην Εύβοια, από βιομηχανίες της Αττικής και από την παραγωγή ενέργειας από τις ΑΠΕ (το 50% περίπου της παραγωγής της χώρας) που τελικά πηγαίνει στην Αττικής και δεν επηρεάζει την οικονομική ζωή της περιοχής, αλλά παρ’ όλα αυτά οι επιπτώσεις είναι σοβαρότατες, αφού η περιφέρεια στερείται βασικότατων υποδομών.

Διεκδικούμε την παραχώρηση ειδικού προγράμματος για την Στερεά, με σκοπό να καλύψει τις ανάγκες σε υποδομές που παράλογα στερήθηκε.
Οι φορείς της Εύβοιας έχουν καθιερώσει για αρκετά χρόνια, συνεργασία, η οποία θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα και ανάλογα με την πορεία των μεγάλων προβλημάτων που απασχολούν τον τόπο και τους πολίτες, θα αναληφθούν πρωτοβουλίες, όπως και το προηγούμενο διάστημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *