ΝΙΚΟΣ ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ | Κυριακή 14 Μαρτίου 2010
O διαγωνισμός της Εurovision φαίνεται ότι εξελίσσεται σε πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην αξιωματική αντιπολίτευση, αφού το υπουργείο Πολιτισμού θεωρεί ότι η προηγούμενη κυβέρνηση χρησιμοποιούσε τον θεσμό και τα κονδύλια που ως τώρα δαπανώνταν για αυτόν ως ένα μέσο για επικοινωνιακή πολιτική.
Κάποια έγγραφα που κυκλοφόρησαν στην ΕΡΤ αλλά και στο υπουργείο Πολιτισμού ή, αν θέλετε, «μισθολογικές καταστάσεις συνεργατών της Εurovision» έκαναν, όπως ειπώθηκε, τον υπουργό να διατάξει διαχειριστικό έλεγχο μια ώρα αρχύτερα. Για παράδειγμα, για την προώθηση του τραγουδιού «Εverything Ι am» της κυρίας Αννας Βίσση, το 2006, εργάστηκαν ανάμεσα σε άλλους και οκτώ… επιστημονικοί συνεργάτες. Σύμφωνα με τις καταστάσεις αυτές, για εργασία από 5 ως 11 μήνες ο καθένας η αμοιβή τους κυμάνθηκε από 32.940 ως 95.000 ευρώ. Ο τελευταίος, ο πιο υψηλόμισθος επιστημονικός συνεργάτης της Εurovision και της κυρίας Βίσση εργάστηκε, σύμφωνα με το έγγραφο, από 1ης Οκτωβρίου 2005 ως 30 Ιουνίου 2006 και εισέπραξε το ανωτέρω ποσό.
Συνολικά, στους οκτώ συνεργάτες δόθηκαν περισσότερα από 450.000 ευρώ.
«Η Εurovision φέρνει λεφτά» είναι η απάντηση της προηγούμενης διοίκησης της ΕΡΤ και παρουσιάζει στοιχεία για τον τελικό οικονομικό απολογισμό του διαγωνισμού του 2006, σύμφωνα με τα οποία το κόστος του για την ΕΡΤ ήταν 5,5 εκατ. ευρώ και τα έσοδά του 7,28 εκατ. ευρώ. «Ναι, αλλά ο ΕΟΤ πλήρωσε τότε για την παραγωγή των 47 διαφημιστικών σποτ και την προβολή τους στη διάρκεια του ημιτελικού και του τελικού 3,5 εκατ. ευρώ» λέει το υπουργείο βασιζόμενο στα στοιχεία που του παρέδωσε η προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΤ: «Βγήκαν τα χρήματα από το ένα κρατικό ταμείο και πήγαν στο άλλο κρατικό ταμείο και αυτός ήταν ο σημαντικός λόγος που εμφάνιζαν τότε κέρδη».
Ο υπουργός Πολιτισμού κ. Π. Γερουλάνος είναι αποφασισμένος να αλλάξει, όπως δηλώνει στο «Βήμα», όσα έχουν σχέση με τη Εurovision. «Θα καλύψουμε πλήρως τις συμβατικές υποχρεώσεις που έχει η ΕΡΤ έναντι της Εurovision, αλλά τέρμα τα πανηγυράκια.
Θα μεταδίδουμε τον μουσικό διαγωνισμό όπως ακριβώς τον μεταδίδει το ΒΒC και όπως ακριβώς ασχολείται με αυτόν το ΒΒC» λέει χαρακτηριστικά ο υπουργός, ο οποίος κόβει τον προϋπολογισμό κατά 50% και προαναγγέλλει από του χρόνου ριζικές αλλαγές στην όλη διοργάνωση.