Έλεγχος των διαφημίσεων με ισχυρισμούς για θεραπευτικές ιδιότητες του όζοντος

Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, Δημήτρης Σπυράκος, προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση: «Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια συνεχής προβολή διαφημιστικών καταχωρήσεων για την προώθηση συσκευών οζονοποίησης και μεθόδων οζονοθεραπείας (σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά και σε καταχωρήσεις εντύπων και ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης), με τη χρησιμοποίηση ισχυρισμών για θεραπευτικές ιδιότητες του όζοντος. Στις καταχωρήσεις αυτές, το όζον συνιστάται για τη θεραπεία διαφόρων παθήσεων που άπτονται του τομέα χειρουργικής, της παθολογίας, της κοσμετολογίας, της δερματολογίας, της μαιευτικής, της  γυναικολογίας, της νευρολογίας κ.α. 

 Κατόπιν των ανωτέρω, αλλά και πολλών σχετικών ερωτημάτων-αναφορών που έχουν υποβληθεί για ενδεχόμενη παραπλάνηση των καταναλωτών, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή κρίνει καταρχήν σκόπιμο να πληροφορήσει τους καταναλωτές ότι στο πλαίσιο της διερεύνησης αυτών έχει ήδη ζητήσει από τους αρμόδιους φορείς (υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης) την επιστημονική τεκμηρίωση ή μη των ισχυρισμών για θεραπευτικές ιδιότητες του όζοντος και αναμένεται η έκδοση σχετικής γνωμοδότησης από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ). Για το λόγο αυτό, συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ως προς τη χρήση των εν λόγω προϊόντων και να συμβουλεύονται του ιατρούς τους. 

Επισημαίνεται ότι, με βάση τη νομοθεσία «Περί Προστασίας των Καταναλωτών» στις περιπτώσεις που οι ισχυρισμοί αυτοί κριθούν αναληθείς και παραπλανητικοί από τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς και στα πλαίσια της προστασίας της δημόσιας υγείας και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, θα επιβληθούν αυστηρές κυρώσεις για την παύση της αθέμιτης εμπορικής πρακτικής».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *