Η ΠΟΠΕΚ απορρίπτει την ΚΥΑ για τη διακίνηση καυσίμων

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων Καυσίμων καταγγέλλει τη στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στο θέμα της εγκατάστασης των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών όγκου καυσίμων, η οποία μας αναγκάζει να απορρίψουμε το περιεχόμενο της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Συγκεκριμένα, το ΔΣ της ΠΟΠΕΚ προσήλθε σήμερα στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μετά από πρόσκληση, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο διάλογος για την ΚΥΑ που ρυθμίζει τα σχετικά με την εγκατάσταση των συστημάτων για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων, και διαπίστωσε με έκπληξη ότι η Απόφαση είχε ήδη υπογραφεί από τον υφυπουργό κ. Ντ. Ρόβλια και είχε ήδη σταλεί για συνυπογραφή στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Κατόπιν αυτού, η ΠΟΠΕΚ ζήτησε και έλαβε τη δέσμευση της ηγεσίας του υπουργείου ότι μέσα στην εβδομάδα θα συγκληθεί νέα σύσκεψη με τους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων ώστε, αφενός, να τοποθετηθούμε αφού μελετήσουμε τις ρυθμίσεις και, αφετέρου, όλες οι πλευρές να δεσμευτούν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ξεκαθαρίσαμε δε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμμετάσχουμε σε προσχηματικό διάλογο που γίνεται «για τα μάτια του κόσμου», ούτε πρόκειται να δεχθούμε τετελεσμένα γεγονότα.
Υπενθυμίζουμε ότι η εγκατάσταση των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών αφορά την παράνομη διακίνηση καυσίμων (ναυτιλιακά καύσιμα, εξαγωγές κλπ.), αλλά, με τρόπο που θα διασφαλίζει παράλληλα τον κλάδο από ελλειμματικές παραδόσεις ή επιμείξεις καυσίμων που γίνονται σε προηγούμενα στάδια διακίνησης, και θα καθιστά τους ελέγχους του κράτους αντικειμενικούς. Η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων είναι βασικό αίτημα της ΠΟΠΕΚ, προκειμένου να ελεγχθεί η παράνομη διακίνηση καυσίμων σε όλα τα στάδια διακίνησης, από την οποία εκτιμούμε ότι το Δημόσιο χάνει έσοδα πλέον των 700 εκατ. ευρώ το χρόνο από δασμοφοροδιαφυγή. Με τη συμπεριφορά του το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «κατάφερε» να μας έχει απέναντι ακόμη και για ένα θέμα στο οποίο συμφωνούμε, δηλαδή στον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων.
Η σπουδή με την οποία υπεγράφη η ΚΥΑ για τα συστήματα ελέγχου εισροών – εκροών μας θυμίζει πάντως την βιασύνη με την οποία επιβλήθηκε το πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, που ανακλήθηκε άρον – άρον δύο ημέρες αργότερα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *